Het aantal vacatures per werkloze inwoner is historisch hoog. Personeel werven was nog nooit eerder zo moeilijk. Niet alleen HR-afdelingen maar ook recruitment bureaus lopen tegen problemen aan en de werkdruk bij bedrijven loopt alleen maar verder op. Toch zien we bij JobMonkey juist mogelijkheden. Wij geloven dat een sterke online positionering en een recruitment marketing strategie bedrijven kan helpen om personeel aan te trekken. “Aan te trekken?!” Jazeker! In dit blog vertellen we hoe jij kan zorgen dat potentiële kandidaten bij jouw bedrijf wíllen werken, want dat is personeel werven anno nú.
Vervang de traditionele sollicitatieprocedure
Nieuwe technologieën maken het mogelijk om op een andere manier in beeld te komen bij kandidaten. Er zijn vandaag de dag talloze mogelijkheden voor het vinden, boeien en binden van nieuwe kandidaten. Door de inzet van slimme, efficiënte recruitment marketing campagnes kun je bij bepaalde groepen mensen die aan specifieke eisen en voorwaarden voldoen, in beeld komen. Een traditionele vacature is echter niet waar je mee aan wilt komen. Kandidaten zijn, zeker als er keuze te over is, veel meer geïnteresseerd in je bedrijf of organisatie.
Breng kandidaten en bedrijven samen op basis van persoonlijkheid en potentie.
Wij zijn er van overtuigd dat als je gaat kijken naar ‘mensen’ in plaats van naar CV’s en motivatiebrieven, dat je dan absoluut geschikte kandidaten voor je vacatures gaat vinden. JobMonkey’s sollicitatiefunnel is hiervoor een handige oplossing. Wanneer iemand zich inschrijft, stellen we enkele vragen waarmee we niet alleen een beeld krijgen van de kwalificaties en skills, maar juist ook van persoonlijke kenmerken, ambities en drijfveren van een persoon. Zo ben je als bedrijf veel beter in staat om kandidaten en functies te matchen op een toekomstbestendige manier.
Meer weten over de automatische sollicitatiefunnel van JobMonkey?
Effectief personeel werven door een super sterke employer branding
Door een sterke employer branding trek je kandidaten aan die bij je bedrijf passen. Om de continuïteit binnen je bedrijf te waarborgen of juist groei te realiseren heb je mensen nodig die jouw bedrijf dragen en gemotiveerd zijn om juist bij jóúw bedrijf te werken. Mensen die passen in de cultuur van je bedrijf en die zich ook aangetrokken voelen tot de missie en organisatie kun je aantrekken door je werkgeversmerk op een aantrekkelijke manier te presenteren. Als kandidaten een goed beeld hebben van je bedrijf, dan voelen ze zich al thuis voordat ze überhaupt een vacature hebben gezien.
Bij JobMonkey ontwikkelen we voor onze klanten een losstaande ‘Werken bij’ website. Op deze website plaats je in de eerste plaats informatie over je bedrijf, de cultuur, de missie, klanten, leuke weetjes, activiteiten, etc. Daarnaast is er natuurlijk ruimte om vacatures te plaatsen. Met een ‘Werken bij’ website kun je jouw vacatures op een makkelijke manier delen via bijvoorbeeld social media, maar je maakt je bedrijf ook vindbaar als ‘aantrekkelijke werkgever’ in de zoekmachines.
Meer informatie over het bouwen van een sterk Employer brand of het maken van een ‘Werken bij’ website?
Personeel werven met JobMonkey
Bij JobMonkey zetten we slimme technologieën in om personeel te werven. We zorgen voor een effectieve recruitment campagne en een sterk employer brand, en matchen de juiste kandidaten met je bedrijf: we focussen op mensen en drijfveren, in plaats van op sollicatiebrieven en CV’s. De automatische sollicatatiefunnel en ‘Werken bij’ website helpen je organisatie om kandidaten aan te trekken. Zo doe je minder moeite om goede kandidaten te vinden, en de kandidaten die jóú vinden zijn super relevant!
Benieuwd naar onze voordelige tarieven?
