Employer branding
JobMonkey, partner voor sterke employer branding
Wij helpen jou bij het versterken van je werkgeversmerk op tactisch, strategisch én uitvoerend niveau. Met een overzichtelijke werkwijze, plan van aanpak en een planning van A tot Z ontwikkelen we uitingen waarmee we zorgen dat je een magneet wordt voor nieuwe medewerkers!
Wil je jezelf als werkgever beter profileren en lekker opvallen bij potentiële werknemers?
Met een duidelijk stappenplan en actieplan helpt JobMonkey je om je employer brand te versterken en je positionering als aantrekkelijke werkgever te verbeteren.
Een sterk werkgeversmerk:
- zorgt voor meer zichtbaarheid
- vergroot merkbeleving voor potentiële kandidaten
- zorgt voor een gemiddelde besparing van 85% op de wervingskosten
- zorgt voor een lager personeelsverloop en dus minder werving en selectie werkzaamheden
Meer weten?

Employer branding bij JobMonkey
Waarom willen kandidaten bij je werken?
Je employer brand is de publieke perceptie van je bedrijf als werkgever. Het omvat alles: van hoe makkelijk het is om bij je bedrijf te solliciteren, tot hoe werknemers worden behandeld als ze eenmaal aan het werk zijn. Het creëren van een sterk employer brand begint met een duidelijk inzicht in aantrekkelijke zaken die je jouw medewerkers biedt. Ook is het belangrijk om inzicht te krijgen in zaken die huidige medewerkers als minder positief ervaren. Deze punten kun je als organisatie proberen om te buigen, en je kunt hier bij het maken van je positionering rekening mee houden.
Wanneer we deze punten inzichtelijk hebben gaan we aan de slag om je positionering als werkgever neer te zetten op zo’n manier, dat kandidaten wel móéten solliciteren. Werken bij jouw bedrijf is dé kans om hun carrière een boost te geven, en dat gaan we uitdragen. We brengen de sterke punten op een aantrekkelijke en enthousiasmerende manier in kaart en verwerken deze vervolgens in diverse uitingen en materialen.
Laat medewerkers helpen bij employer branding
Eén van de beste manieren om je employer branding te verbeteren is door je bestaande werknemers erbij te betrekken. Er zijn meestal een aantal werknemers binnen je bedrijf die behoren tot je ambassadeurs. Zij zijn super positief over je bedrijf en hebben het erg naar hun zin. Deze mensen kun je inzetten om hun positieve ervaringen te delen. Moedig werknemers aan om deel te nemen aan video-opnames, fotoshoots, social mediacampagnes en door op een positieve manier met anderen over je bedrijf te praten.
Verbeter en professionaliseer je externe communicatie
We gaan je helpen om je vacatureteksten te verbeteren en om te zorgen dat mensen een compleet beeld krijgen van je bedrijf. Dit doen we onder andere door te zorgen dat je vacatures duidelijk en beknopt zijn en dat je Werkenbij website de bedrijfscultuur goed weergeeft.